I.Definicje:
1. DZIEŃ ROBOCZY – dzień pracujący od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Formularz zamówienia to elektroniczny, interaktywny formularz dostępny na stronie sklepu internetowego, który umożliwia klientom składanie zamówień na produkty lub usługi. Formularz ten zawiera różne pola do wypełnienia, takie jak dane osobowe, adres dostawy i preferencje płatności, co pozwala na efektywne przetworzenie i realizację zamówienia przez sprzedawcę
4. KLIENT – (1) osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu.
5. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
6. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym są gromadzone dane oraz informacje podane poprzez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
7. NEWSLETTER – elektroniczna usługa dystrybucyjna oferowana przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej, która pozwala wszystkim jej użytkownikom na automatyczne otrzymywanie regularnych wiadomości e-mail od Usługodawcy. Wiadomości te zawierają cykliczne treści, takie jak informacje o produktach, nowościach i promocjach dostępnych w sklepie internetowym.
8. PRODUKT – dostępny w Sklepie Internetowym fizyczny przedmiot dostępny w sklepie internetowym, który jest obiektem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
9. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
10. SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: www.printside.pl.
11. SPRZEDAWCA – PRINTSIDE Dmitry Chomicz, adres: ul. Orawska 14/54, 30-501 Kraków; NIP: 6772475611 , REGON: 521511817, adres poczty elektronicznej: info@printside.pl oraz numer telefonu kontaktowego: +48 576 196 443.
12. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
13. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
14. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane przy użyciu Formularza Zamówienia oraz zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
II. Postanowienia ogólne:
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.printside.pl.
2. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
3. Sklep internetowy działający pod adresem www.printside.pl, prowadzony jest przez:
PRINTSIDE Dmitry Chomicz
ul. Orawska 14/54
30-501 Kraków
NIP: 6772475611
REGON: 521511817
Adres do korespondencji:
ul. Rrzemieślnicza 1, lok. 208,
30-363, Kraków
email: info@printside.pl
4. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
- zasady rejestracji i korzystania z konta w Sklepie internetowym;
- warunki i zasady składania Zamówień w Sklepie internetowym drogą elektroniczną ;
- zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w Sklepie internetowym.
5. W celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien samodzielnie zapewnić sobie dostęp do komputera lub innego urządzenia końcowego z połączeniem internetowym..
6. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa PRINTSIDE zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego:
1. Rejestracja w ramach Sklepu internetowego jest opcjonalna. Klient może złożyć zamówienie bez dokonania rejestracji w Sklepie, po zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacji.
Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu
Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu a także podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
PRINTSIDE może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, dodatkowo może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku złamania przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
- podał w trakcie rejestracji w sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
- dopuścił się za pośrednictwem sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, między innymi dóbr osobistych innych klientów sklepu internetowego,
- dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez PRINTSIDE za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa bądź ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet czy godzące w dobre imię PRINTSIDE.
2. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych związanych z usługami świadczonymi na Stronie internetowej, Sklep internetowy stosuje odpowiednie środki techniczne oraz organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
3. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowieniami Regulaminu, oraz z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet,
- niedostarczania i nieprzekazywania treści niedozwolonych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie naruszający jego funkcjonowania, zwłaszcza poprzez użycie określonego oprogramowania albo urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie bądź umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób niegroźny dla innych klientów jak też dla www.printside.pl,
- korzystania z wszelkich treści opublikowanych w ramach Sklepu internetowego wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego.
IV. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży:
1. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową www.printside.pl i dokonać wyboru Towaru podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
2. Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
3. W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
4. Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać m. in. opis wybranych towarów lub usług, łącznej ceny oraz wszystkich innych kosztów.
5. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia.
6. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu stanowią ofertę, w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z PRINTSIDE Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
Umowę traktuje się za zawartą z momentem wpływu Zamówienia Klienta do systemu informatycznego Sklepu Internetowego, pod warunkiem zgodności Zamówienia z Regulaminem. Po zawarciu umowy, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
7. Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie jej koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
8. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
9. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.printside.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych zamówienia oraz Ogólnych Warunków (regulamin sprzedaży) następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz poprzez dołączenie do zrealizowanego zamówienia, wysłanego do wskazanego miejsca wydania rzeczy oraz Faktury VAT. Wcześniejsze zamówienia mogą Państwo zobaczyć w ramach konta, po zalogowaniu.
10. Sprzedający informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla produktów znajdujących się w sklepie.
V. Dostawa:
1. Przedsiębiorca ma obowiązek dostarczenia rzeczy bez wad.
2. Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
3. Dostawa zamówionych Towarów realizowana jest za pośrednictwem:
- "RUCH" S.A (ORLEN paczka),
- Paczkomatów InPost,
- Firmy kurierskiej InPost,
- Firmy kurierskiej DPD.
Koszty dostawy zostaną wskazane w czasie składania Zamówienia.
4. Termin realizacji dostawy wynosi do 2 dni roboczych w zależności od zamówionego towaru i liczy się od dnia wysłania przez Klienta Zamówienia.
5. Uszkodzenia Towaru powstałe podczas dostawy.
W przypadku Klienta będącego Konsumentem: w przypadku konsumenckiego zakupu na odległość sprzedawca internetowy zawsze ponosi ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty towaru w transporcie. Jeżeli po otrzymaniu Towaru stwierdzą w nim Państwo uszkodzenia powstałe w wyniku transportu, prosimy o kontakt z naszym sklepem. Postanowienia dotyczące składania reklamacji zawarte zostały w pkt. VIII niniejszego Regulaminu.
W przypadku Klienta niebędącego jednocześnie Konsumentem: ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty Towaru przechodzi ze Sklepu internetowego na kupującego w momencie powierzenia Towaru przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy danego rodzaju, bądź wyznaczonej przez kupującego osobie lub firmie kurierskiej.
VI. Ceny i metody płatności:
1. Ceny Towarów podawane są w polskich złotych i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT (z wyróżnieniem wysokości stawki), cła oraz wszelkie inne składniki.
2. Klient ma możliwość uiszczenia ceny:
- Przelewem
- Za pobraniem
- Poprzez płatności Shoper. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A.
- Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
3. Każdy Klient, dokonujący zakupu oferowanych produktów, akceptuje wystawianie i przesyłanie przez Sprzedawcę faktur w formie elektronicznej zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 710 z późn. zm.).
VII. Prawo odstąpienia od umowy:
Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy a także wzór formularza odstąpienia od umowy
Wyłącznie Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia od umowy. Zgodnie z art. 22 (1) Kodeksu cywilnego za Konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Prawo odstąpienia od umowy
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakichkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas: PRINTSIDE, info@printside.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, aczkolwiek nie jest to konieczne.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy:
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia produktu niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy zatrzymać zwrot płatności do momentu otrzymania przedmiotu lub dostarczenia nam dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi pierwsze.
Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz na adres:
PRINTSIDE Dmitry Chomicz
ul. Rrzemieślnicza 1, lok. 208,
30-363, Kraków
niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY:
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat:
PRINTSIDE Dmitry Chomicz
ul. Rrzemieślnicza 1, lok. 208,
30-363 Kraków,
info@printside.pl
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
VIII. Reklamacje dotyczące Towarów:
1. PRINTSIDE jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1]-556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
2. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw gwarantowanych ustawowo, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres: PRINTSIDE Dmitry Chomicz, ul. Rzemieślnicza 1, lok. 208 30-363, Kraków.
PRINTSIDE zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
IX. Polityka Prywatności:
Sprzedający zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku. Kupujący podając przy składaniu zamówienia swoje dane osobowe Sprzedającemu wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez Sprzedającego w celu realizacji złożonego zamówienia. Kupujący ma prawo do wglądu, aktualizacji, modyfikacji oraz usunięcia swoich danych osobowych w dowolnym momencie. Dokładne informacje dotyczące gromadzenia, przetwarzania i przechowywania danych osobowych używanych do realizacji zamówień przez sklep są dostępne w Polityce prywatności, zamieszczonej w serwisie.
X. Opinie w sklepie internetowym:
1. Klient Sklepu Internetowego ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym. Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego produktu w Sklepie Internetowym.
2. Sprzedawca po dokonanych zakupach w Sklepie Internetowym przekazuje dane niezbędne do stworzenia zaproszenia email firmie obsługującej proces ankietowania.Wysyłka ankiet oraz proces zbierania opinii w formularzach jest obsługiwany w pełni przez firmę TrustMate SA z siedzibą Bartoszowicka 3, 51-641 Wrocław. TrustMate SA wysyła do Klienta wiadomość email z prośbą o wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego opisu dot. opinii oraz zdjęcia zakupionego produktu. W razie braku wystawienia opinii po otrzymaniu pierwszego zaproszenia do wystawienia opinii TrustMate może ponowić wysyłkę zaproszenia.
3. Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
4. Sprzedawca zapewnia widoczność opinii Klientów poprzez ich publikację w dwóch kluczowych przestrzeniach cyfrowych: na platformie własnego Sklepu Internetowego oraz w ramach oficjalnej wizytówki firmy na portalu TrustMate.io.
5. Klient Sklepu Internetowego, publikując opinię, zobowiązuje się do przestrzegania prawa. Niedozwolone jest wykorzystywanie systemu opinii do nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, naruszania dóbr osobistych lub praw własności intelektualnej Sprzedawcy oraz innych podmiotów. Opinie nie mogą zawierać treści bezprawnych lub szkodzących interesom Sprzedawcy czy osób trzecich.
6. Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam Sprzedawca ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.
7. Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.
XI. Postanowienia końcowe:
1. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd właściwy miejscowo według obowiązujących przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy PRINTSIDE a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na adres Sprzedającego.
3. Sprzedający przestrzega kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz sposobie zapoznania się z nim;
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa, a w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (DZ. U. z 2014 r., poz. 827). W przypadku jakichkolwiek sprzeczności niniejszego Regulaminu z prawami Klientów i postanowieniami wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.